...

Algemene voorwaarden

Egaliseerbaas is gevestigd te (1319 CW) Almere aan de Poolanker 6, geregistreerd in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 91397898. Het bedrijf wordt rechtsgeldig vertegenwoordigd door de heer Marcel Boedhoe, hierna verder te noemen “Egaliseerbaas”.

 

Artikel 1 – Definities

  1. Egaliseerbaas: het bedrijf dat deze algemene voorwaarden hanteert.
  2. Consument: de Klant die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. Wanneer de term “consument” wordt gebruikt, is het niet de bedoeling dat deze ook van toepassing is op klanten die geen consument zijn.
  3. Diensten: alle werkzaamheden die door of namens Egaliseerbaas in het kader van de overeenkomst worden uitgevoerd, zoals het plaatsen, repareren en onderhouden van vloer egalisatie, vloercoating, gietvloeren, vloerverwarming, PVC/laminaatvloeren, traprenovatie, en totaalservice vloeren
  4. Klant: een natuurlijke persoon, een natuurlijk persoon in de uitoefening van beroep of bedrijf of een rechtspersoon die diensten en/of producten afneemt van Egaliseerbaas.
  5. Meerwerk: extra werk dat buiten de overeenkomst valt, door (noodzakelijke) gewijzigde of aanvullende verzoeken van de Klant.
  6. Omruiling: de mogelijkheid om beschadigde producten binnen de bedenktijd te retourneren en te ruilen voor onbeschadigde exemplaren.
  7. Overeenkomst: elke afspraak tussen Egaliseerbaas en de Klant met betrekking tot levering van producten en/of diensten.
  8. Overmacht: omstandigheden die het nakomen van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk, blijvend of tijdelijk, verhinderen en waarvoor diegene niet verantwoordelijk kan worden gehouden volgens de wet, juridische overeenkomsten of gangbare juridische opvattingen. Onder overmacht vallen zowel voorziene als onvoorziene externe gebeurtenissen die buiten de invloedssfeer van de betrokken partijen en ingeschakelde derden liggen, zoals technische problemen met computers of websites, extreme weersomstandigheden, ongevallen, ziekte, overlijden van naaste familieleden, tekorten of leveringsproblemen bij Egaliseerbaas of haar leveranciers, of overheidsmaatregelen in geval van crises, oorlogssituaties, epidemieën, pandemieën of besmettelijke ziekten.
  9. Partijen: Egaliseerbaas en de Klant gezamenlijk.
  10. Producten: alle producten die via de website van Egaliseerbaas worden verkocht.
  11. Project: wanneer in deze algemene voorwaarden het woord “project” wordt genoemd, wordt dit gelijkgesteld met de definitie van “Diensten”.
  12. Schriftelijk: elke vorm van communicatie die in tekst wordt vastgelegd, waarbij de boodschap op een zodanige manier wordt overgedragen dat deze kan worden bewaard en geraadpleegd, zoals post, e-mail, fax, sms en berichten via andere elektronische communicatiekanalen, zoals social media.
  13. Zakelijke Klant: de Klant die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

 

Artikel 2Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten en leveringen van diensten en/of producten door of namens Egaliseerbaas.
  2. Egaliseerbaas wijst de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de Klant uitdrukkelijk af.
  3. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig als deze schriftelijk zijn overeengekomen.
  4. Als één of meerdere artikelen van deze algemene voorwaarden geheel of gedeeltelijk nietig of vernietigbaar blijken, blijft de rest van de algemene voorwaarden van kracht.

 

Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes

  1. Aanbiedingen en offertes van Egaliseerbaas bevatten een volledige, nauwkeurige omschrijving van de aangeboden diensten en/of producten, zodat voor de Klant duidelijk is wat de rechten, plichten en verwachtingen zijn.
  2. Alleen op basis van een afspraak op locatie, waarbij Egaliseerbaas de oppervlakken deskundig kan inspecteren en opmeten, wordt er een offerte opgesteld.
  3. In de offerte staan de gegevens van de locatie, geschatte levertijd, de opgemeten oppervlakten, de overeengekomen diensten, de hoeveelheden producten, de tarieven inclusief btw, eventuele bijkomende kosten, zoals verzend- of transportkosten en de betalingsvoorwaarden.
  4. Offertes van Egaliseerbaas zijn 30 dagen geldig, tenzij in het aanbod een andere termijn voor aanvaarding wordt vermeld.
  5. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten. Partijen moeten dit expliciet én schriftelijk overeenkomen.
  6. Als er na acceptatie van de offerte diensten en/of producten worden toegevoegd, wordt er een nieuwe, geldige offerte opgesteld en vervalt de eerdere offerte.
  7. Egaliseerbaas kan niet worden gehouden aan het aanbod als de Klant redelijkerwijs heeft kunnen begrijpen dat de offerte/het aanbod (gedeeltelijk) kennelijke vergissingen of kennelijke fouten bevat.

 

Artikel 4 – Totstandkoming van de overeenkomst

  1. Een overeenkomst komt tot stand na schriftelijke aanvaarding van de offerte door de Klant en bevestiging door Egaliseerbaas.
  2. Het aanvaarden van de offerte van Egaliseerbaas kan zowel mondeling als schriftelijk. Een mondelinge aanvaarding moet schriftelijk worden bevestigd.
  3. Bij aanvaarding van de offerte verklaart de Klant dat hij/zij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden en akkoord gaat met deze voorwaarden.

 

Artikel 5 – Tarieven en betalingsvoorwaarden

  1. Alle tarieven die Egaliseerbaas hanteert, zijn in euro’s en inclusief btw.
  2. De betalingstermijn bij Egaliseerbaas is 14 dagen, tenzij anders overeengekomen.
  3. Bij grote projecten wordt 50% van het offertebedrag vooraf gefactureerd en de resterende 50% na afronding van het project. Er is geen restitutie van de aanbetaling mogelijk.
  4. De aanbetaling moet uiterlijk 14 dagen vóór aanvang van het project voldaan zijn. Is de aanbetaling niet op tijd betaald, dan mag Egaliseerbaas het project opschorten totdat de betaling binnen is. Eventuele gevolgen hiervan zijn voor rekening van de Klant.
  5. Bezwaren tegen de factuurhoogte hebben geen invloed op de betalingsverplichting.
  6. In het geval van spoedopdrachten zal Egaliseerbaas eerst de situatie inspecteren om vast te stellen of er sprake is van een spoedopdracht, voordat hij een toeslagindicatie en betalingsvoorwaarden bekendmaakt. De Klant wordt hiervan van tevoren op de hoogte gesteld.
  7. Egaliseerbaas kan de tarieven van de diensten en/of producten wijzigen als gevolg van veranderingen in de wettelijk vastgestelde btw-tarieven en/of jaarlijkse prijsindexatie volgens de consumentenprijsindex.
  8. Bij andere tariefwijzigingen informeert Egaliseerbaas de Klanten van lopende overeenkomsten minimaal 30 dagen vooraf schriftelijk.
  9. Consumenten hebben bij tariefwijzigingen zonder wettelijke of indexeringsgrondslag het recht om de lopende overeenkomst kosteloos te beëindigen binnen 14 dagen na kennisgeving. Bij uitblijven van opzegging wordt de wijziging geaccepteerd.
  10. Voor zakelijke klanten gelden de tariefwijzigingen bij inwerkingtreding van de wijziging, tenzij anders overeengekomen.

 

Artikel 6 – Gevolgen niet-tijdige betalingen

  1. Na de vervaldatum ontvangt de Klant een betalingsherinnering. Hierin staat dat de openstaande factuur binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de herinnering zonder extra kosten betaald moet worden.
  2. Als de Klant de factuur niet binnen de gestelde betalingstermijn betaalt, is hij vanaf 15 dagen na ontvangst van de betalingsherinnering automatisch in verzuim. Vanaf dat moment kunnen er buitengerechtelijke incassokosten en wettelijke rente worden berekend, conform het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten (BIK). Voor consumenten worden incassokosten berekend volgens de wettelijk vastgestelde percentages en een minimum van €40. Voor zakelijke klanten worden incassokosten berekend volgens de wettelijk vastgestelde percentages en een minimum van €80.
  3. Egaliseerbaas heeft vanaf de vervaldatum van de factuur, indien van toepassing, het recht om de (levering van) diensten en/of producten op te schorten. Opschorting wordt vooraf schriftelijk aan de Klant medegedeeld.
  4. Bij blijvende niet-betaling wordt de vordering overgedragen aan een incassobureau. De Klant blijft verantwoordelijk voor de volledige betaling van de hoofdsom, vermeerderd met rente en incassokosten.
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling of beslaglegging op de eigendommen van de Klant zijn de vorderingen van Egaliseerbaas onmiddellijk opeisbaar.

 

Artikel 7 – Leverings- en uitvoeringstermijn

  1. Algemeen
    • De levertijd is de overeengekomen termijn waarbinnen een project moet worden afgerond of de producten moeten worden geleverd.
    • Alle leverings- en/of uitvoeringstermijnen zijn nooit fatale termijnen, maar slechts indicatief, tenzij partijen dit schriftelijk anders zijn overeengekomen.
    • Als de indicatieve levertijd wordt overschreden, moet de Klant een redelijke verlenging van de termijn aan Egaliseerbaas geven om alsnog te kunnen leveren.
    • Bij vertraging door omstandigheden waarvoor de consument verantwoordelijk is, wordt de levertijd naar redelijkheid verlengd.
    • Het overschrijden van een vaste of verlengde termijn geeft de Klant het recht de overeenkomst te ontbinden, tenzij er sprake is van overmacht.
  2. Leveringsvoorwaarden – Producten
    • Egaliseerbaas levert producten aan de Klant (indien consument) die redelijkerwijs aan de verwachtingen voor normaal gebruik voldoen.
    • Levering vindt plaats binnen 5 werkdagen, mits het product op voorraad is. Bij vertraging wordt de Klant zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 1 werkdag, geïnformeerd.
    • Als er geen levertijd is afgesproken, geldt bij een consumentenkoop een vaste levertijd van 30 dagen.
  3. Leveringsvoorwaarden – Diensten
    • Egaliseerbaas streeft ernaar om binnen 2 weken na akkoord op de offerte met de uitvoering van het project te starten.

 

Artikel 8 – Uitvoering van de overeenkomst

  1. Verplichtingen van de Klant
    • De Klant is verantwoordelijk voor een goed bereikbare en tijdig beschikbare locatie voor de aflevering van de producten.
    • Vooraf ontvangt de Klant voorbereidingsinstructies van Egaliseerbaas. De Klant is verantwoordelijk voor het opvolgen van deze instructies, zodat Egaliseerbaas zijn diensten zonder hinder kan starten en uitvoeren.
    • Als de werkomgeving hier niet aan voldoet, mag Egaliseerbaas het project opschorten totdat deze wel voldoet.
    • Eventuele kosten voor noodzakelijke voorzieningen, als blijkt dat de werkomgeving en/of ondergrond bij nader inzien niet voldoen aan de eisen, zijn voor rekening van de Klant. Deze kosten worden als meerwerk berekend, tenzij anders overeengekomen. De Klant wordt hiervan van tevoren op de hoogte gesteld.
    • Wanneer Egaliseerbaas aangeeft dat het project is afgerond, moet de Klant onmiddellijk controleren of de dienst deugdelijk is uitgevoerd en/of er geen zichtbare gebreken zijn.
  2. Verplichtingen van Egaliseerbaas
    • Egaliseerbaas levert producten en voert zijn diensten uit volgens de afspraken in de overeenkomst, met deskundigheid en in overeenstemming met de geldende wetgeving.
    • Als de Klant een consument is, levert Egaliseerbaas een product dat voldoet aan wat redelijkerwijs verwacht mag worden bij normaal gebruik.
    • Als er een extra garantie van de fabrikant op een product zit, zorgt Egaliseerbaas ervoor dat de Klant gebruik kan maken van die garantie.
  3. Voltooiing van het project
    • Bij uitvoering van de overeenkomst geldt het project als voltooid wanneer Egaliseerbaas aangeeft dat het is afgerond en de Klant het heeft aanvaard of in gebruik heeft genomen.

 

Artikel 9 – Herroepingsrecht (alleen van toepassing op consumenten)

  1. Algemeen
  2. Het herroepingsrecht is uitsluitend van toepassing op overeenkomsten gesloten met consumenten, zoals gedefinieerd in Artikel 6:230g van het Burgerlijk Wetboek.
    • Het herroepingsrecht is van toepassing op:
      a. Producten die zijn gekocht via de webshop van Egaliseerbaas.
      b. Diensten, voor zover niet volledig uitgevoerd binnen de herroepingstermijn en mits geen afstand is gedaan van het herroepingsrecht.
  3. Herroepingsrecht voor producten
    • De consument heeft het recht om een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van producten binnen een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen te ontbinden.
    • De bedenktijd begint op de dag:
      Dat de consument of een door de consument aangewezen derde (niet de vervoerder) het product heeft ontvangen.
      b. Bij levering van meerdere producten uit één bestelling: de dag waarop de consument het laatste product heeft ontvangen.
      c. Bij deelleveringen: de dag waarop de consument de laatste zending heeft ontvangen.
    • Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dient de consument binnen de bedenktijd contact op te nemen met Egaliseerbaas via:
      Het modelformulier voor herroeping, beschikbaar op de website van Egaliseerbaas.
      b. Een e-mail naar klantenservice@egaliseerbaas.nl met duidelijke vermelding van de bestelling.
    • De consument moet de producten binnen 14 dagen na de melding van het herroepingsrecht retourneren.
    • Retourzendingen dienen te worden verzonden naar:
      Egaliseerbaas, Poolanker 6, 1319 CW Almere
    • De kosten voor retourzendingen zijn voor rekening van de consument, tenzij anders overeengekomen.
    • De consument is aansprakelijk voor waardevermindering van geretourneerde producten als gevolg van gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking ervan vast te stellen.
  4. Herroepingsrecht voor diensten
    • De consument heeft het recht om een overeenkomst met betrekking tot diensten binnen een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen te ontbinden, tenzij:
      De dienst volledig is uitgevoerd binnen de bedenktijd.
      b. De consument uitdrukkelijk heeft ingestemd met het direct starten van de uitvoering van de dienst en heeft verklaard afstand te doen van het herroepingsrecht.
    • De bedenktijd voor diensten gaat in op de dag waarop de overeenkomst is gesloten.
  5. Uitzonderingen op het herroepingsrecht
    • Het herroepingsrecht is niet van toepassing op:
      a.Producten die speciaal volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd (maatwerk).
      b. Producten die duidelijk gepersonaliseerd zijn.
      c. Geopende en/of gebruikte producten die om hygiënische of gezondheidsredenen niet geretourneerd kunnen worden.
      d. Producten die snel kunnen bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.
      e. Diensten die volledig zijn uitgevoerd met instemming van de consument binnen de herroepingstermijn.
  6. Verplichtingen van Egaliseerbaas bij herroeping
    • Egaliseerbaas zal binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsverklaring alle betalingen van de consument terugbetalen, inclusief eventuele leveringskosten (indien van toepassing).
    • Egaliseerbaas heeft het recht om terugbetaling uit te stellen totdat:
      a. De geretourneerde producten zijn ontvangen.
      b. De consument heeft aangetoond dat de producten zijn geretourneerd.
  7. De terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee de oorspronkelijke betaling is gedaan, tenzij anders overeengekomen.
  8. Zakelijke Klanten hebben geen herroepingsrecht met betrekking tot de diensten die zij bij Egaliseerbaas afnemen.

 

Artikel 10 – Annulering, omruiling en wijzigingen

  1. Als het herroepingsrecht niet van toepassing is, is annuleren in principe niet mogelijk.
  2. Als er sprake is van beschadigingen aan de producten, kunnen deze nog wel worden omgeruild.
  3. Egaliseerbaas draagt het risico van beschadiging en verlies tijdens het vervoer tot aan de levering bij de Klant of een vooraf aangewezen vertegenwoordiger, tenzij anders is overeengekomen. Zichtbare beschadigingen na levering dienen door de Klant zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 dagen, te worden gemeld. Het is belangrijk dat relatief kleine beschadigingen, zoals krasjes, eigen zijn aan het gebruikte materiaal en door de Klant geaccepteerd moeten worden.
  4. Als het noodzakelijk is, heeft de Klant de mogelijkheid om tot 3 dagen vóór de start van een project wijzigingen in de overeenkomst door te geven. Wijzigingen in de overeenkomst kunnen extra kosten met zich meebrengen.
  5. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant als de leverdatum wordt beïnvloed door (niet-tijdige) wijzigingen.

 

Artikel 11 – Klachtenregeling en vervaltermijn

  1. Klachtenregeling voor consumenten
    • Klachten met betrekking tot de verrichtte diensten en/of geleverde producten moeten door de consument binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek schriftelijk bij Egaliseerbaas worden gemeld, met een gedetailleerde omschrijving en foto’s van het probleem. Indien de klacht niet binnen deze termijn wordt ingediend, vervalt het recht op herstel, vervanging of schadevergoeding.
  2. Klachtenregeling voor zakelijke klanten
    • Klachten met betrekking tot de verrichtte diensten en/of geleverde producten moeten binnen 7 dagen na ontdekking van het gebrek schriftelijk bij Egaliseerbaas worden gemeld, met een gedetailleerde omschrijving en foto’s. Na deze termijn wordt aangenomen dat de verrichtte diensten en/of geleverde producten naar verwachting zijn voltooid.
  3. Klachten worden binnen 1 werkdag beantwoord, hetzij met een melding van verwachte verwerkingstijd bij langere afhandeling.
  4. Bij gegronde klachten heeft Egaliseerbaas de keuze om de verrichtte dienst en/of geleverde product kosteloos te herstellen, te vervangen of (gedeeltelijk) terug te betalen, afhankelijk van de ernst van de klacht.
  5. Vervaltermijn voor consumenten
    • Indien de klacht niet binnen de termijn van 2 maanden wordt ingediend, vervalt het recht op herstel, vervanging of schadevergoeding.
  6. Vervaltermijn voor zakelijke klanten
    • Op basis van Artikel 6:89 BW, vervallen de rechten van de klant om iets van Egaliseerbaas te eisen, ongeacht de reden, 4 weken na levering van het product en/of afronding van het project.

 

Artikel 12 – Aansprakelijkheid en vrijwaring

  1. Egaliseerbaas is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals verlies, gederfde winst of bedrijfsstagnatie. De aansprakelijkheid is beperkt tot directe schade door een toerekenbare tekortkoming van Egaliseerbaas in de uitvoering van de overeenkomst.
  2. De Klant is verantwoordelijk voor schade veroorzaakt door onjuistheden in de door de Klant verstrekte informatie, gebreken in (on)roerende zaken of hulpmiddelen die de Klant heeft geleverd, en andere tekortkomingen die niet aan Egaliseerbaas te wijten zijn. In dergelijke gevallen is er geen recht op schadevergoeding of compensatie jegens Egaliseerbaas.
  3. Als Egaliseerbaas aansprakelijk is voor schade, heeft hij het recht deze te herstellen. De Klant moet dit mogelijk maken; anders vervalt de aansprakelijkheid van Egaliseerbaas.
  4. In geval van een consumentenkoop zijn de aansprakelijkheidsbeperkingen van dit artikel alleen van toepassing voor zover toegestaan door het Burgerlijk Wetboek.
  5. Iedere aansprakelijkheid voor schade voortvloeiend uit of verband houdende met de uitvoering van een overeenkomst is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door de gesloten (bedrijfs-)aansprakelijkheidsverzekering(en) wordt uitbetaald. Als er geen uitkering vanuit de gesloten (bedrijfs-)aansprakelijkheidsverzekering(en) plaatsvindt, is Egaliseerbaas een schadevergoeding verschuldigd aan de Klant, beperkt tot het bedrag van de overeengekomen offerteprijs.
  6. De Klant vrijwaart Egaliseerbaas tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Egaliseerbaas geleverde producten en/of diensten.

 

Artikel 13 – Overmacht

  1. Partijen zijn niet verplicht hun verplichtingen uit de overeenkomst na te komen wanneer er sprake is van overmacht, zoals gedefinieerd in artikel 1 van deze algemene voorwaarden.
  2. Bij onvoorziene omstandigheden treden partijen zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen één werkdag, in overleg.
  3. Wanneer nakoming tijdelijk onmogelijk is door overmacht, wordt de wederpartij voor die periode ontheven van verplichtingen. Als nakoming geheel of gedeeltelijk onmogelijk wordt, zullen beide partijen proberen de overeenkomst alsnog uit te voeren. Lukt dit niet of duurt het te lang, dan kunnen zij de overeenkomst geheel of gedeeltelijk ontbinden.
  4. Bij overmacht wordt de nakoming van de verplichtingen van Egaliseerbaas opgeschort. Als de overmachtssituatie langer dan twee maanden duurt zonder passende oplossing, kunnen partijen de overeenkomst ontbinden zonder ongedaanmaking en zonder schadevergoeding.
  5. Als Egaliseerbaas gedeeltelijk is nagekomen, zal het reeds nagekomen gedeelte apart gefactureerd worden.

 

Artikel 14 – Intellectueel eigendom

  1. Ter promotiedoeleinden kan Egaliseerbaas voor, tijdens en na het project geanonimiseerde foto’s van de werkomgeving maken.
  2. Deze foto’s worden alleen met toestemming van de Klant gedeeld op de website of social media van Egaliseerbaas.
  3. Na afronding van een project kan Egaliseerbaas de Klant verzoeken een review te geven over de verrichte diensten en/of geleverde producten.

 

Artikel 15 – Wijziging van de algemene voorwaarden

  1. Egaliseerbaas kan deze algemene voorwaarden op elk moment eenzijdig wijzigen of aanvullen. Bij een wijziging wordt de Klant hiervan op de hoogte gesteld en ontvangt de Klant een nieuw exemplaar.
  2. De meest recente versie van de algemene voorwaarden is altijd van toepassing.

 

Artikel 16 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op alle overeenkomsten en rechtsverhoudingen tussen partijen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Partijen zullen pas een beroep op de rechter doen nadat zij alles in het werk hebben gesteld om het geschil onderling op te lossen.
  3. Tenzij de wet dwingend anders voorschrijft, is uitsluitend de bevoegde rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Egaliseerbaas bevoegd om geschillen tussen partijen te behandelen, als de Klant een consument is, dan is het arrondissement van de woonplaats van de consument bevoegd.

 

Deze algemene voorwaarden is van toepassing sinds 3 januari 2025.

Ontvang 10% korting op je aanvraag!

Door je aan te melden, ontvang je eenmalig 10% korting op je eerste aanvraag en ben je als eerste op de hoogte van nieuwe acties, producten en alle ontwikkelingen.

Heb jij je 10% korting al?

Door je aan te melden, ontvang je eenmalig 10% korting op je eerste aanvraag en ben je als eerste op de hoogte van nieuwe acties, producten en alle ontwikkelingen.

Seraphinite AcceleratorBannerText_Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.